prototyp malucha z napędem na przó do sprzedania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Michal2
    Ambiente
    • 2010
    • 131
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    prototyp malucha z napędem na przó do sprzedania

    Zamieszczone przez yogi_at_pozen
    przejezyczenie zatem, chcialem tylko zasugerowac ze jak robic cos, to zrobic to raz i dobrze
    +1 :!:
  • ruwado
    RS
    • 2009
    • 14887
    • Octavia IV (NX3)

    #2
    prototyp malucha z napędem na przó do sprzedania



    Szkoda, że skończyło się tylko na prototypie kiedyś
    pozdrawiam - Darek

    Komentarz

    • Big
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 6389

      #3
      Zamieszczone przez ruwado
      Szkoda, że skończyło się tylko na prototypie kiedyś
      Jak ze wszystkim, niestety powody głównie polityczne
      Był jeszcze prototyp malucha pick-up (nazywwał się Bombel), oraz wersja kombi. Niestety żaden z tych prototypów nie wszedł do produkcji seryjnej.
      Jednak najbardziej szkoda Beskida, bo to był rewolucyjny projekt który ostro namieszałby w klasie małych miejskich aut.
      Czarny Elegance

      Komentarz

      • ruwado
        RS
        • 2009
        • 14887
        • Octavia IV (NX3)

        #4
        Bombel, Beskid, Wars, Syreny (różne wersje)... smutna ta nasza historia motoryzacji. Jakoś nic się udało. A polityka faktycznie niszczy wszystko. Przecież zamiast PF 126 p miał być Fiat 127.
        pozdrawiam - Darek

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Beskid jeszcze ze 2-3 lata temu jezdzil po Bielsku. Miejsca z przodu w tym to bylo wiecej niz Octavii :twisted: No i sylwetka samochodu wyprzedzala troche inne zachodnie konstrukcje
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Big
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 6389

            #6
            Zamieszczone przez ruwado
            zamiast PF 126 p miał być Fiat 127.
            a dokładniej zamiast 126p miała być ... Syrena 110 !! To auto było już praktycznie gotowe do produkcji. Był to pierwszy hatchback, jeszcze przed Renault 16. Wogóle historia modeli Renault z polską motoryzacją łaczy się w dziwny sposób, bo poza skopionaniem tyłu Syreny 110 do Renault 5 i nadwozia typu hatchback do Renault 16, to prezentacja bliźniaczego modelu względem polskiego Beskida, czyli Renault Twingo odbyła się w ... 1 DZIEŃ po wygaśnięciu praw patentowych polaków do nadwozia Beskida.

            [ Dodano: Czw 15 Mar, 12 10:34 ]
            Zamieszczone przez Maicroft
            No i sylwetka samochodu wyprzedzala troche inne zachodnie konstrukcje
            Trochę to bardzo delikatnie powiedziane To była rewolucja ! W 1986 r. gdy Beskid był juz po wszystkich testach i miał trafić do produkcji seryjnej, Renault o Twingo nawet nie myślało, bo mieli oni wtedy prototyp Vista 1 który był autem 2 bryłowym. Dopiero dzwinym trafem z 1987 r. pokazano prototyp Renault Vista 2 który był juz jednobryłowym, a następnie zaprezentowano Twingo I które było kopią polskiego Beskida.
            Na kolejne jednobryłowe auto miejskie, musiliśmy czekac do ... 2007 r kiedy to Daewoo zaprezentowało model Matiz, który notabene był odrzuconym przez włochów projektem Seicento To tylko pokazuje jak rewolucyjny projektem był polski Beskid.
            Czarny Elegance

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9941
              • Ford

              #7
              Kiedyś w "Legendach PRL" byl odcinek poświęcony prototypom z FSM-u. I faktycznie fajne były wizje różnych wnętrz Beskida. Bo ten prototypowy (przynajmniej ten, który widziałem w Norblinie) mocno był wewnątrz toporny...
              A co do możliwości wprowadzenia tego auta do produkcji... Fakt, nie można tu wykluczać polityki ale pamiętajmy, że zarówno Beskid, jak i Wars powstały wtedy, gdy w naszym kraju był potężny kryzys ekonomiczny - i raczej trudno byłoby wysupłać gruuuube pieniądze na wprowadzenie ich do produkcji (te auta nie dzieliły niemal żadnych podzespołów z produkowanymi wówczas w Polsce samochodami - trzebaby było uruchomić nową linię montażową, znaleźć i wyposażyć dostawców podzespołów, części, itp.). Cóż szkoda tych aut, ale to nie mogło się (wtedy) udać...
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • Big
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 6389

                #8
                Zamieszczone przez Agamek12
                Cóż szkoda tych aut, ale to nie mogło się (wtedy) udać...
                Mogło, mogło tylko trzeba było wykazac odrobinę chęci i zainteresowania Polską.
                W 1988 r. podpisano umowę z Fiat Auto na montaż i produkcję w Polsce Cinquecento zamiast Beskida. Wystarczyło zachować się tak jak Skoda i wpisac do umowy punkt mówiący o zachowaniu marki FSM wraz z modelem Beskid (przygotowanym wówczas do produkcji seryjnej). Włosi na 100% by się zgodzili, bo kupiliby fabrykę z gotowym do produkcji rewolucyjnym autem które podbiłoby Europę.
                Taka sama sytuacja była z FSO. Trzeba było na pocz. lat 90-tych zgodzić się na sprzedaż fabryki GM z opcją produkcji modelu Wars.
                Czarny Elegance

                Komentarz

                • Agamek12
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 9941
                  • Ford

                  #9
                  Prototyp Syreny 110 został opracowany w połowie lat 60-tych (a prace nad projektem trwały od początku lat 60-tych) jako nowa konstrukcja, która miała być produkowana w fabryce FSO jako następca Syreny (bodajze) 104. Niestety (lub stety) zakup licencji na produkcję Fiata 125p spowodował zaprzestanie rozwijania tej konstrukcji.
                  Swoją drogą była to cholernie ciekawa konstrukcja: cały blok napędowy (silnik, skrzynia biegów, zawieszenie, koła, itp.) był montowany w półramie mocowanej w całości do nadwozia. Miało to tą zaletę (co było świadomym wyborem konstruktorów), że w przypadku konieczności naprawy można było wymontować cały przód auta i zastąpić go innym - w ten sposób w kilka minut auto było sprawne.
                  Co do FSM: była to nowo-zbudowana fabryka specjalnie po to, aby w niej produkować małe auta. Jako ciekawostkę można powiedzieć, że podczas rozmów z Fiat-em na temat produkcji modelu 126p równolegle prowadzono rozmowy na temat zakupu licencji Renault 5. Niestety: uznano, że Renault 5 (będący dopiero w fazie projektu) jest zbyt nowatorski i drogi i projekt ten zarzucono, w zamian otrzymaliśmy za darmo (tzn. w zamian za produkcję podzespołów dla Fiat-a) licencję na produkcję "malucha"...
                  Adam... Używam:
                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                  Passek: B6 175KM/366Nm

                  Komentarz

                  • Big
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 6389

                    #10
                    Zamieszczone przez Agamek12
                    Swoją drogą była to cholernie ciekawa konstrukcja
                    Dokładnie. Gdyby weszła do produkcji byłaby pierwszym autem z nadwoziem typu hatchback produkownym seryjnie.
                    Zamieszczone przez Agamek12
                    Co do FSM: była to nowo-zbudowana fabryka specjalnie po to, aby w niej produkować małe auta. Jako ciekawostkę można powiedzieć, że podczas rozmów z Fiat-em na temat produkcji modelu 126p równolegle prowadzono rozmowy na temat zakupu licencji Renault 5.
                    Zgadza się. Renault 5 było brane pod uwagę jako jeden z modeli które miały być produkowane w FSM. Według mnie jedak, zakup licencji był wogóle nie potrzebny, bo polacy mieli naprawdę dobrei piękne auta w fazie prototypów- których produkcje można było uruchomić, zamiast pchać się w licencyjne konstrukcje.
                    No ale w tamtych czasach takie decyzje nie były decyzjami ekonomicznymi, a politycznymi które dodatkowo musiałby być zaakceptowane przez "wielkiego brata" zza wschodniej granicy.
                    Czarny Elegance

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9941
                      • Ford

                      #11
                      Jako ciekawostkę powiem jeszcze, że pod koniec lat 70-tych rozważano produkcję Pandy I w FSM - nie pamiętam teraz co było powodem rezygnacji z tego pomysłu - ale odgrzebię dziś książkę Podbielskiego i sobie przypomnę
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • t271828
                        Elegance
                        • 2008
                        • 928

                        #12
                        Zamieszczone przez Big
                        Wystarczyło zachować się tak jak Skoda i wpisac do umowy punkt mówiący o zachowaniu marki FSM wraz z modelem Beskid
                        Zawsze mnie troche dziwi przyrownywanie polskiej motoryzacji do czeskiej. Czesi mieli wlasny model favorit (a wczesniej inne), ktory sprzedawali na zachodzie. Mieli nowoczesna fabryke z niezla wydajnoscia i opinie narodu o wysokiej kulturze technicznej (takie male Niemcy).

                        Dosc zreszta powiedziec, ze czeskie PKB per capita w 1990 roku to bylo 3700$ a polskie okolo 1500.
                        Tu naprawde nie bylo sie z kim porownywac - Czesi mieli o wiele lepsza pozycje w negocjacjach z koncernami. My musielismy brac tego kto sie trafil.

                        Innymi slowy wpisac moglismy do umowy rozne rzeczy, ale wtedy nikt by jej nie podpisal

                        Komentarz

                        • Big
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 6389

                          #13
                          Zamieszczone przez t271828
                          My musielismy brac tego kto sie trafil.
                          No niezgodze sie z tobą bo o FSO walczyły GM-Opel, Renault, PSA, Fiat, VW (tak, tak VW !!) i Daewoo, więc było w kim wybierać.
                          Zamieszczone przez t271828
                          Innymi slowy wpisac moglismy do umowy rozne rzeczy, ale wtedy nikt by jej nie podpisal
                          Z tym też się niezgodzę Wcale nie byliśmy na kolanach !! Na pocz. lat 90-tych byliśmy baaaardzo atrakcyjni dla zachodnich koncernów. A to z tego powodu, że produkując tu swoje auta (a przy okazji można było zadbać o produkcje polskich mdeli !!) omijali różne bariery celne i mieli dostęp do baaardzo taniej siły roboczej. Wiadomo było, że Polska jako 40 milionowy naród ma duuuuuużo wiekszy potencjał i chłonność rynku niż malutkie Czechy (czy też wcześniej Czechosłowacja).
                          Zamieszczone przez t271828
                          Czesi mieli wlasny model favorit (a wczesniej inne), ktory sprzedawali na zachodzie
                          Ale my też sprzedawaliśmy auta na zachodzie i to, w swoim czasie z dobrymi wynikami Polonez (czy też Polski w Anglii) i 125p w latach 80-tych całkiem nieźle radziły sobie na zachodnich rynkach. Pamietam jak w 1990 r. byłem u rodziny w Londynie. Polonezów jeździło tam sporo i dużo łatwiej było zobaczyć Poloneza niz Favoritkę. Opinia o skodze nie była wtedy tam za ciekawa - jak to mówił mój wójek - szkoda, że to jeździ.
                          Modele gotowe do produkcji też mieliśmy !! FSM pod koniec lat 80-tych miało w pełni gotowego i przygotowanego do produkcji rewolucyjnego Beskida, a FSO Warsa. Wystarczyło tylko zadbac o przyszłość tych projektów. Po prostu zabrakło wtedy chęci i troski o to co swoje. wszyscy zachłystnęli sie zachodem i wszystkim co było tam wytwarzane, zapominając o tym że mamy własne produkty które techniologicznie wcale nie ustępowały tym zza zachodniej granicy, a często je wyprzedzały pod względem innowacyjnych rozwiązań.
                          Czarny Elegance

                          Komentarz

                          • t271828
                            Elegance
                            • 2008
                            • 928

                            #14
                            Zamieszczone przez Big
                            Ale my też sprzedawaliśmy auta na zachodzie i to, w swoim czasie z dobrymi wynikami Polonez (czy też Polski w Anglii) i 125p w latach 80-tych całkiem nieźle radziły sobie na zachodnich rynkach. Pamietam jak w 1990 r. byłem u rodziny w Londynie. Polonezów jeździło tam sporo i dużo łatwiej było zobaczyć Poloneza niz Favoritkę. Opinia o skodze nie była wtedy tam za ciekawa - jak to mówił mój wójek - szkoda, że to jeździ.
                            125p to nie byla polska konstrukcja, polonez byl w duzym stopniu z nim spokrewniony
                            i w koncowce lat 80-tych to juz byly zabytki. W przeciwienstwie do favoritki. Nasz przemysl motoryzacyjny (i nie tylko) w latach 80-tych to byla rownia pochyla niestety

                            Zamieszczone przez Big
                            Modele gotowe do produkcji też mieliśmy !! FSM pod koniec lat 80-tych miało w pełni gotowego i przygotowanego do produkcji rewolucyjnego Beskida, a FSO Warsa. Wystarczyło tylko zadbac o przyszłość tych projektów. Po prostu zabrakło wtedy chęci i troski o to co swoje.
                            Nie wiem co rozumiesz przez samochod gotowy do produkcji. IMO bylo to kilka prototypow
                            a zabraklo pieniedzy i doswiadczenia. Skonstruowac prototyp moze pasjonat w szopie i taki prototyp zazwyczaj ma rozne ciekawe lub nawet rewolucyjne rozwiazania. Ale potem ktos musi wylozyc gruba kase na wielkoseryjna konstrukcje i wtedy zaczynaja sie schody. A zazwyczaj konczy sie to tak, ze taniej jest wykorzystac juz istniejace rozwiazania lub podzespoly. Polecam historie Prestona Tuckera

                            Komentarz

                            • Big
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 6389

                              #15
                              Zamieszczone przez t271828
                              Nie wiem co rozumiesz przez samochod gotowy do produkcji. IMO bylo to kilka prototypow
                              Rozumiem przez to, że zarówno Beskid jak i Wars przeszły wszystkie stosowane testy i uzyskały homologację pozwalajacą na rozpoczęcie produkcji seryjnej.
                              Tak wiec np. Włosi kupując FSM mieli w ręku gotowy samochód którego produkcje mogli ropzpocząc od zaraz. Wiadmo jednak, że lepiej było wdrożyć swój projekt w postacji Cinquecento, skoro strona polska nie była zbytnio zainteresowana własnym projektem i dała Włochom wolna rekę.

                              [ Dodano: Pią 16 Mar, 12 09:12 ]
                              Zamieszczone przez t271828
                              IMO bylo to kilka prototypow
                              No to chyba nikoniecznie znasz historię tych projektów

                              [ Dodano: Pią 16 Mar, 12 09:20 ]
                              Zamieszczone przez t271828
                              A zazwyczaj konczy sie to tak, ze taniej jest wykorzystac juz istniejace rozwiazania lub podzespoly
                              W przypadku Beskida skonczyło sie to tak, że .... Renault skopiowało ten projet i w postaci Twingo wypuściło na rynek (prezentując go swiatu w następny dzien po wygaśnieciu praw patentowych polaków do tego projektu), gdzie auto to stało się hitem sprzedazy i było oferowane przez ponad 10 lat w niezmienionej formie !!
                              Czarny Elegance

                              Komentarz

                              • t271828
                                Elegance
                                • 2008
                                • 928

                                #16
                                Zamieszczone przez Big
                                Zamieszczone przez t271828
                                Nie wiem co rozumiesz przez samochod gotowy do produkcji. IMO bylo to kilka prototypow
                                rozumiem przez to że Barówno Beskid jak i Wars przeszły wszystkie stosowane testy i uzyskały homologację pozwalajacą na rozpoczęcie produkcji seryjnej.
                                Tak wiec np. Włosi kupując FSM mieli w ręku gotowy samochód którego produkcje mogli ropzpocząc od zaraz.
                                Noz sie w kieszeni otwiera. Zeby rozpoczac produkcje trzeba miec linie montazowe kooperantow, ktorzy wiedza ile i jakich podzespolow maja dostarczyc, przeszkolonych pracownikow, plan sprzedazy etc etc.

                                Rozumiem ze to wszystko bylo gotowe, a Wlosi przyszli, wyrzucili maszyny do produkcji
                                Beskida i wstawili swoje?

                                W ktorym roku beskid zostal zaprojektowany? I skoro tak latwo bylo rozpoczac produkcje, to czemu sami nie zrobilismy tego przed przejeciem fabryki przez Wlochow?

                                Komentarz

                                • Big
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 6389

                                  #17
                                  Zamieszczone przez t271828
                                  Noz sie w kieszeni otwiera
                                  ale czemu sie denerwujesz ? Próbujesz podwazać fakty historyczne i się denerwujesz, że nie wychodzi na twoje ??
                                  Zamieszczone przez t271828
                                  Zeby rozpoczac produkcje trzeba miec linie montazowe kooperantow, ktorzy wiedza ile i jakich podzespolow maja dostarczyc, przeszkolonych pracownikow, plan sprzedazy etc etc.
                                  No i tego własnie brakowało !! natomiast jak pisałem wczesniej samo auto było gotowe do produkcji. Przeszło testy, miało stoswane certyfikaty homologacyjne. Czyli najwiekszy wydatki poniosła strona polska.
                                  Zamieszczone przez t271828
                                  W ktorym roku beskid zostal zaprojektowany?
                                  W 1983 r. a w 1987 r. był przygotowany do produkcji. Jednak zapadła dezycja o negocjacjach z Fiatem i projekt Beskida został wyrzucony do kosza.
                                  Zamieszczone przez t271828
                                  I skoro tak latwo bylo rozpoczac produkcje, to czemu sami nie zrobilismy tego przed przejeciem fabryki przez Wlochow?
                                  Bo brakowało kasy !! Jednak zamiast zapisać w umowie z włochami, że maja wdrozyć do produkcji Beskida my odpuściliśmy i daliśmy im rozpocząc produkcje swojego modelu auta.
                                  Czarny Elegance

                                  Komentarz

                                  • Agamek12
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 9941
                                    • Ford

                                    #18
                                    Zamieszczone przez t271828
                                    I skoro tak latwo bylo rozpoczac produkcje, to czemu sami nie zrobilismy tego przed przejeciem fabryki przez Wlochow?
                                    Oj tam, zabrakło tak naprawdę jednego drobnego szczegółu ... Marnych kilkuset milionów dolarów na wdrożenie do produkcji całego projektu ...
                                    Adam... Używam:
                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                    Komentarz

                                    • t271828
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 928

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Big
                                      Zamieszczone przez t271828
                                      Noz sie w kieszeni otwiera
                                      ale czemu sie denerwujesz ? Próbujesz podwazac fakty historyczne i sie denerwujesz że nie wychodzi na twoje ??
                                      Bo piszesz bajki o tym ze mozna bylo "od razu rozpoczac produkcje"

                                      Zamieszczone przez Big
                                      Zamieszczone przez t271828
                                      Zeby rozpoczac produkcje trzeba miec linie montazowe kooperantow, ktorzy wiedza ile i jakich podzespolow maja dostarczyc, przeszkolonych pracownikow, plan sprzedazy etc etc.
                                      No i tego własnie brakowało !! natomiast jak pisałem wczesniej samo auto było gotowe do produkcji. Przeszło testy, miało stoswane certyfikaty homologacyjne. Czyli najwiekszy wydatki poniosła strona polska.
                                      Testy i homologacje to najwieksze wydatki???? OIDP przeprowadzono JEDEN test zderzeniowy. Jeszcze do tego bylo to w latach 80-tych w PRL-u! Wladza (gdyby chciala) mogla wydac odpowiednim urzedom polecenie podpisania wszystkich stosownych dokumentow w 5 minut.

                                      Zamieszczone przez Big
                                      Zamieszczone przez t271828
                                      I skoro tak latwo bylo rozpoczac produkcje, to czemu sami nie zrobilismy tego przed przejeciem fabryki przez Wlochow?
                                      Bo rakowało kasy !!
                                      No wreszcie doszedles do tego, co od poczatku tlumacze. Nie mielismy potencjalu do produkcji samochodow taka jest prawda.

                                      Komentarz

                                      • Big
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 6389

                                        #20
                                        Zamieszczone przez t271828
                                        Bo piszesz bajki o tym ze mozna bylo "od razu rozpoczac produkcje"
                                        No to się nie zrozumieliśmy. W takim razie słował "od razu" powinieniem napisać w cudzysłowie. Miałem na mysli fakt, że sam samochód był gotowy. Jednak faktycznie nie istniały nawet linie produkcyjne do jego produkcji.
                                        Zamieszczone przez t271828
                                        No wreszcie doszedles do tego, co od poczatku tlumacze.
                                        Ależ nie musiałem do niczego dochodzić, bo wiedziałem to na samym początku.
                                        Od samego początku pisałem, że mozna było na Włochach wymóc, przy sprzedaży FSM, fakt rozpoczęcia produkcji Beskida, a obok niech by sobie produkowali np. Uno czy Dunę (Uno I sedan) którą chcieli nam wcisnąć do FSO.
                                        Czarny Elegance

                                        Komentarz

                                        • Agamek12
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 9941
                                          • Ford

                                          #21
                                          Sprostuję: w FSO miało być produkowane UNO po liftingu oraz (później) Tipo. Duna była produkowana w Brazylii...
                                          Adam... Używam:
                                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                          Passek: B6 175KM/366Nm

                                          Komentarz

                                          • Big
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 6389

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Agamek12
                                            Sprostuję: w FSO miało być produkowane UNO po liftingu oraz (później) Tipo
                                            No niekoniecznie. Włosi chcieli na początku rozpocząć produkcje własnie brazylijskiej wersji Uno sedan czyli Duny w FSO.
                                            Czarny Elegance

                                            Komentarz

                                            • t271828
                                              Elegance
                                              • 2008
                                              • 928

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Big
                                              Od samego początku pisałem, że mozna było na Włochach wymóc, przy sprzedaży FSM, fakt rozpoczęcia produkcji Beskida, a obok niech by sobie produkowali np. Uno czy Dunę (Uno I sedan) którą chcieli nam wcisnąć do FSO.
                                              A w kazdym razie tak Ci sie wydaje. Gdybysmy chcieli cokolwiek wymusic ( a w szczegolnosci produkcje jakiegos konkretnego samochodu) to musielibysmy ustapic na innym polu. Na przyklad jesli chodzi o cene fabryki lub zwolnienia podatkowe. Nikt nie zobowiaze sie do wydania sporej sumy nie dostajac nic w zamian. A produkcja pod marka fsm i tak nie bylaby kontynuowana (na tym jednym beskidzie by sie skonczylo) bo fiat nie byl wtedy zainteresowany posiadaniem tanszej marki w swoim koncernie.

                                              Komentarz

                                              • Big
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 6389

                                                #24
                                                Zamieszczone przez t271828
                                                Gdybysmy chcieli cokolwiek wymusic ( a w szczegolnosci produkcje jakiegos konkretnego samochodu) to musielibysmy ustapic na innym polu. Na przyklad jesli chodzi o cene fabryki lub zwolnienia podatkowe.
                                                No i tu musze sie z tobą zgodzić. Jednak nie wiadomo czy ustępstwa na innych polach, aby wprowadzić do produkcji Beskida, nie byłyby uzasadnione, ale tu juz wchodzimy w sferę dywagacji i przypuszczeń, a to studnia bez dna
                                                Czarny Elegance

                                                Komentarz

                                                • daneczek76
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 3642
                                                  • Toyota

                                                  #25
                                                  Z tego co ja czytałem nad Beskidem zaniechano prac aby zrobić ukłon w kierunku licencjodawcy jakim był Fiat który też juz miał w zanadrzu gorszy prototyp który wszedł do produkcji czyli CC.
                                                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...